We find the solution!
Service Melania - este dotat cu utilaje de ultima generatie si operate de personal bine instruit, pentru a mari eficienta noastra si a scurta timpul dv. de asteptare.
Trebuie verificata pentru a reduce la minim uzura anvelopelor si solicitarile articulatiilor pentru a creste confortul si siguranta in trafic. Un paralelism corect al rotilor reduce uzura anvelopelor, crescand astfel durata lor de viata si performantele contribuind si la economia de carburant.
Verificarea si reglarea subansamblelor directiei duce la cresterea comportamentului si siguranta rularii autoturismului, reducand la zero devierile sau deplasarea vehiculului in alta directie decat cea dorita de conducatorul auto.
Geometria directiei
Oferim cea mai profesionala, economica si rapida solutie!
Legea despre anvelopepe de iarna
Codul rutier interzice circulaţia autovehiculelor pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acestea să fie dotate cu anvelope de iarnă.
Cauciucuri de iarna. Legea a intrat in vigoare la data de 1 noiembrie 2011, insa cauciucurile de iarna nu sunt obligatorii in fiecare an incepand cu data de 1 noiembrie, deşi s-a creat o confuzie în acest sens. In propunerea legislativa din 2010 a fost mentionat intervalul 1 noiembrie – 31 martie, insa s-a renuntat la el, in conditiile in care poate sa ninga in lunile octombrie sau aprilie. Specialistii recomanda, oricum, schimbarea anvelopelor de vara cu cele de iarna, incepand cu temperaturi de 7 gr. C.
In caz de accident, anumite companii de asigurari nu platesc despagubiri pentru masinile asigurate care nu au anvelope de iarna.
Potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 5/2011, care impune obligativitatea echipării autoturismelor cu ANVELOPE DE IARNĂ în sezonul rece, utilizarea cauciucurilor de iarnă NU este condiţionată de o anumită perioadă de timp, ci doar de starea carosabilului.
Conducerea autoturismului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, polei sau gheaţă fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă constituie CONTRAVENŢIE. Şoferii riscă să rămână fără certificat de înmatriculare, dar şi să plătească o amendă de până la 2.500 de lei.
La reţinerea certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, poliţistul rutier eliberează conducatorului auto o dovadă înlocuitoare FĂRĂ drept de circulaţie.
Anvelope de iarna. Autoturismele personale şi autovehiculele de transport persoane cu maxim 9 locuri pe scaune trebuie să fie echipate cu anvelope de iarnă pe TOATE ROŢILE.
Autovehiculele de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculele de transport persoane cu mai mult de nouă locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, trebuie să fie echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau să aibă montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate.
ANVELOPELE DE IARNĂ acceptate de legislaţia românească şi europeană sunt cele inscripţionate pe lateral cu unul dintre simbolurile „M+S”, „M.S.”, „MS” sau „M&S”. Iniţialele M şi S vin de la cuvintele mud (noroi) şi snow (zăpadă). Anvelopele „all seasons” pot fi acceptate dacă au marcajul specific anvelopelor de iarnă („M+S”, „M.S.”, „MS” sau „M&S”). În cazul în care circulaţi în lunile de iarnă fără cauciucuri de iarnă şi carosabilul este uscat, Poliţia Rutieră NU are dreptul să vă amendeze. Totuşi, agenţii de poliţie vă pot interzice continuarea drumului dacă în faţă există porţiuni acoperite cu zăpadă, polei ori gheaţă şi vehiculul dumneavoastră nu este echipat corespunzător.
Motoarele diesel pe timp de iarna
Aşa cum oamenii sunt afectaţi de frig, dar în special de perioadele lungi de frig, şi maşinile au de suferit si motoarele acestora, mai predispuse fiind cele alimentate cu motorină. Posesorii de maşini echipate cu propulsoare diesel au întâmpinat dificultăţi la pornirea motoarelor în dimineţile foarte friguroase. Acest lucru se datorează, în special, desităţii mai mari a motorinei în comparaţie cu benzina. Cu cât este mai frig afară, cu atât motorina devine mai densă sau chiar poate să îngheţe.
Dar nu numai temperaturile scăzute sunt problema. Când este frig afară şi mai bate şi vantul situaţia devine şi mai rea. Dacă parcaţi maşina vreo două zile şi afară sunt -15 grade C iar afară mai bate şi vântul, cel mai probabil motorul va porni extrem de greu sau nu va porni de loc. În această situaţie nu este indicat să se dea la automat de multe ori existând riscul ca bateria să se descarce sau să apară defecţiuni ale electromotorului.
Cea mai bună soluţie este să remorcaţi maşina şi să o duceţi în primul service pentru a se verifica filtrul de motorină. Aici poate să se formeze un fel de gelatină formată din particule de apă şi combustibil sau chiar gheaţă. De regulă, la service dispun şi recomandă înlocuirea filtrului de motorină.
Este de recomandat ca maşină să fie alimentată cu motorină de „iarnă”, special aditivată pentru a „rezista” condiţiilor de iarnă, dar mai ales frigului prelungit.
De retinut
Sofatul este unul dintre cele mai moderne lucruri din lume, dar pe cat de simplu pare, pe atat de periculos devine din cauza neatentiei, a oboselii si a nerespectarii regulilor. Daca tii cont de cateva trucuri, acestea s-ar putea dovedi cele care iti vor salva viata:
- nu trebuie sa iti vezi masina in oglinzile laterale. Probabil stii deja de unghiul mort, in care daca se afla o masina aflata in lateralul tau, nu o vei vedea in oglinzi. Acesta este o cauza frecventa a accidentelor, iar pentru a preveni acest lucru, trebuie sa iti ajustezi oglizile potrivit.
Daca le pui astfel incat masina ta sa nu se mai vada deloc, nu va mai exista nici acel loc mort. Producatorii de masini au petrecut foarte mult timp si energie pentru a crea unghiurile perfecte, iar acestea exista.
- acorda mai multa atentie la trafic decat la semnele de circulatie. De multe ori, se intampla ca o intersectie sa nu fie corect semnalizata, iar semnele mai mult sa incurce decat sa ajute traficul. Chiar daca sunt mai multe semne, si acestea pot sa te incurce. Asa ca trebuie mai degraba sa fii atent la trafic si la ce fac ceilalti soferi.
- daca asculti muzica la volum mare, vei conduce mai rau. Fiecare masina vine cu un set de boxe, iar de aici este la alegerea fiecarui sofer ce muzica vrea sa asculte. Melodiile care iti inspira relaxare s-ar putea sa-ti ia din rapiditatea instinctelor.
- tine intotdeauna farurile aprinse. Potrivit unui studiu recent, poti sa reduci riscul de a fi implicat intr-un accident cu pana la 32% daca conduci cu luminile aprinse mereu. Daca alti soferi sunt obositi, le va fi mai usor sa observe masina ta in cazul in care ea este luminata. In Canada, Suedia si Finlanda, toate masinile noi sunt obligate sa aiba un sistem care sa porneasca automat luminile odata cu motorul, dar si in tarile unde nu exista acest lucru, tot ar trebui respectat.
- frana de mana nu va mai merge daca nu o folosesti niciodata. Chiar daca firul de la frana de mana este din otel inoxidabil, acesta se strica in timp daca nu este folosit. Astfel, atunci cand va fi cazul de vreo urgenta si vei trage frana de mana, este posibil ca acel cablu sa se rupa pur si simplu. Solutia este sa folosesti in mor regulat frana, ca de exemplu atunci cand parchezi in rampa.
- nu frana brusc atunci cand ai explozie de cauciuc. Primul instinct atunci cand ai o pana la un cauciuc este sa franezi, dar asta s-ar putea sa produca foarte mult rau, caci va face masina sa se miste de spate si sa te traga inspre alte automobile din trafic. Cel mai bine este sa folosesti frana de motor, dar nici pe aceasta in mod agresiv. Pur si simplu incetineste cat de lent poti, trecand in viteze inferioare una cate una, pana cand masina se opreste. Astfel, nu vei fi tras intr-o parte (cea unde cauciucul este spart), ci vei reusi sa mentii controlul automobilului.
Cand trebuie verificata geometria rotilor
Daca observati ca masina dumneavoastra vireaza la dreapta sau la stanga atunci cand eliberati o secunda volanul pe un drum drept, trebuie sa verificati geometria. Reglarea geometriei consta in ajustarea partilor de suspensie fata si spate. O reglare incorecta a masinii dumneavoastra poate conduce la uzura prematura a anvelopelor.
Verificati intotdeauna geometria cand:
DE CE ESTE IMPORTANTA REGLAREA GEOMETRIEI?
La majoritatea vehiculelor, geometria este verificata initial pentru a reduce la minim uzura si solicitarile si pentru a creste confortul conducatorului si pasagerilor. Un paralelism corect al celor 4 roti reduce uzura anvelopelor, crescand astfel durata lor de viata si performantele si contribuie la economia de carburant. Acest reglaj amelioreaza de asemenea comportamentul si siguranta, reducand devierile sau deplasarea vehiculului in lateral.
CARE ESTE DEOSEBIREA DINTRE GEOMETRIE SI ECHILIBRAREA ANVELOPELOR?
Se face deseori confuzie intre geometrie si echilibrarea anvelopelor. Reglarea paralelismului sau geometria vehiculului consta in reglarea unghiurilor rotilor pentru a redeveni perpendiculare pe sol si paralele intre ele. In schimb, echilibrarea unei anvelope permite miscarea rotii fara a cauza vibratii ale vehiculului la anumite viteze.
CARE SUNT CAUZELE ABATERILOR DE LA GEOMETRIE?
Abaterile de la geometrie pot fi cauzate de lovirea unei borduri sau in timpul rularii, chiar in circumstante grave, cum ar fi un accident, in timpul caruia vehiculul a fost lovit, iar geometria dereglata. Atunci cand paralelismul este incorect, flancurile anvelopelor se uzeaza mai rapid, afectand comportamentul vehiculului si micsorand durata de viata a anvelopelor.
O SIMPLA ABATERE POATE CAUZA PROBLEME GRAVA - Reglarea geometriei este efectuata in scopul de a optimiza tinuta de drum si pentru a creste durata de viata a anvelopelor.
Principalele motive de a avea o geometrie corecta: faceti economii, anvelopele au o durata de viata mai mare, vehiculul se conduce mai usor deoarece scade rezistenta la rulare a anvelopei
CAT DUREAZA SI CAT COSTA REGLAREA GEOMETRIEI?
In majoritatea cazurilor, geometria rotilor din fata si din spate este reglata in aproximativ 30 minute.
Va asteptam in service-ul nostru pentru a afla costul de reglare a geometriei. Aceasta operatiune consta in verificarea directiei si unghiurilor anvelopelor, in functie de specificatiile constructorului auto. Reglarea geometriei este o operatie foarte simpla pentru un service auto dotat cu un stand modern folosit de o persoana vcalificata.
CUM SE REGLEAZA GEOMETRIA ROTILOR?
Principalele trei reglari ale paralelismului sunt unghiul de cadere, unghiul de convergenta si unghiul de fuga. Reglarea paralelismului consta in reglarea unghiurilor rotilor astfel incat convergenta si unghiul de cadere sa fie corecte.
UNGHIUL DE CADERE - Unghiul de cadere este unghiul format de roata atunci cand privim vehiculul din fata. Uzura neuniforma apare atunci cand acest unghi este prea mare.
Unghiul de cadere este pozitiv atunci cand partea superioara a rotii este inclinata spre exteriorul vehiculului.
Un unghi de cadere pozitiv prea mare uzeaza partile exterioare ale anvelopelor.
Unghiul de cadere este negativ atunci cand partea superioara a rotii este inclinata spre interiorul vehiculului. Un unghi de cadere negativ prea mare uzeaza partile interioare ale anvelopelor. Unghiul de cadere este verificat si reglat pentru fiecare vehicul pentru ca anvelopa sa fie cat mai mult in contact cu solul in timpul virajelor. Daca diferenta unghiurilor de cadere este prea mare intre rotile din fata, vehiculul se va deplasa in mod clar spre lateral.
UNGHIUL DE CONVERGENTA - Unghiul de convergenta este dat de diferenta distantei dintre partea anterioara si cea posterioara a doua roti de pe aceeasi osie, atunci cand vehiculul este privit de sus. Unghiul de convergenta influenteaza comportamentul vehiculului in viraje.
Vorbim de unghi de convergenta pozitiv atunci cand partile anterioare ale anvelopelor sunt mai apropiate. Unghiul de convergenta pozitiv duce la subvirare in curbe. Daca unghiul este prea mare, banda de rulare se uzeaza incepand din partile exterioare.
Vorbim de unghi de convergenta negativ atunci cand partile posterioare ale rotilor sunt mai apropiate. Unghiul de convergenta negativ duce la supravirare in curbe, dand senzatia unei abordari brutale a virajului. Daca unghiul de convergenta negativ este prea mare, uzura anvelopei va incepe din partea interioara.
Aceste uzuri sunt tipice, cauzand o deformare in forma de zimti de fierastrau pe latimea profilului, care poate fi simtita la trecerea mainii peste banda de rulare.
<
>
<
>
Melania Service
Loc. Pitesti, Jud. Arges, str: George Cosbuc, nr.25
Tel./Fax: 0248 289 114
Email - service@melania.ro
Copyright © Service Auto Pitesti
Powered by Optimus Plus